2011. február 20.

Légitársaságok

No, elérkezett az ideje annak, hogy röviden beszámoljak az út során igénybe vett légitársaságok kiszolgálásáról és személyes tapasztalataimról, szubjektív véleményemről összesen 14 fel- és leszállás élménye alapján. A vállalatokat a leginkább kedvelttől a legkevésbé kedvelt felé soroltam fel.

1. Thai Airways
A kiszolgálás és az utasok kényelme a legfontosabb szempontjuk. Nagyon nehéz találni bármit, amit nem csak pozitív jelzőkkel lehet illeni, egyedül a gépek belseje túl cicomás. A turistaosztályon bőven van hely, rövid útra is kiadós, finom vacsorát adnak desszerttel, mindenkinek saját képernyője van, a légi kísérők kedvesek és szívélyesek. Jó szívvel tudom ajánlani bárkinek.

2. JAL
A japán légitársaságnál dolgoznak a legügyesebb pilóták, alig lehet észrevenni, hogy mikor teszik le a gépet. A kiszolgáló személyzet nagyon nagy tisztelettel bánik az utasokkal, mosolyognak, és tényleg szívesen segítenek. Egy kisfiú körül 4-5 légikisasszony ugrált, amikor kicsit rosszul érezte magát. Evés előtt forró nedves kendőt hoznak, hogy megtisztíthasd a kezed, a legtisztábbak wc-k, és az egész gép. Sok aktuális film és játék közül lehet választani a fedélzeten.

3. Hawaiian Airlines
Lazák, kedvesek, fél órás útra is adnak útravalót.

4. British Airways
Semmi különös nem mondható el róluk. A repülőn hidegebb volt, mint máshol, a leszállás is elég döcögős volt, de legalább azért nem kellett izgulnunk, hogy Bangkokban ragadunk, míg a cuccunk már Londonba érkezik. A Thai Airlines után azért csalódás volt európai légitársasággal repülni. Előnye azonban, hogy minden angolul van. :)

5. American Airlines
Egyedül az AA-nál és a Malévnál nem kaptunk előre ülőhelyet, amikor becsekkoltunk, és leadtuk a poggyászunkat. Minden más légitársaság már rögtön biztosított arról, hogy fent leszünk a gépen. Sőt, ha lehetett, mindig egymás mellé helyeztek minket. Ültünk olyan helyen, ahol fekete-fehér volt a kijelző, hosszú utak során is csak egyszer kaptunk enni, és bár általában kedvesek voltak, össze sem lehet hasonlítani az ázsiaiak (japánok, thaiok) kiszolgálásával.

x. Malév
Természetesen a magyar légitársaság szolgáltatásait is igénybe vettük. Valójában egyedül itt nem volt saját monitorom és nem nézhettem filmet, kicsit döcögős volt a hazaúton a felszállás, a személyzet nem fiatal mosolygós lányokból áll, szóval igazából találtam kivetnivalót. De nem azért szerepel utoljára, mert feltétlenül itt lenne a legrosszabb utazni. Viszont nem lett volna méltó, ha azt a légitársaságot, akinek az egész utat, a mérhetetlenül kedvezményes repjegyet köszönhetem, beillesztettem volna ebbe a sorba. Volna min javítani, az biztos, de mégis a legtöbbet nyújtották nekem az úthoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése